tisdag 7 februari 2012

Något slags försök till träning

God middag!

Imorse blev det att gå upp tidigt och fara ner till Wan Chai och fixa kinesiskt visum. Igårkväll upptäckte jag att det behövdes en hel del papper för att få visum som svensk medborgare, bland annat ett personbevis från Skatteverket. Så det var bara att börja printa ut massa papper igår vid halv tolv, men jag får skylla mig själv att jag inte kollat upp det innan. Dock visade sig idag att de inte ville ha varken min hotellbokning, personbevis eller flygbljetter? What the fff... Men damen i kassan tog glatt och lite stressat emot mina andra papper och sa att jag kunde hämta visumet på fredag. Jag frågade om jag kunde få ett double-entry visa och hon nickade och tryckte snabbt fram nästa nummer på tur. Ska bli intressant vad jag får.

Sen åkte jag hem och hör och häpna, bytte om till träningskläder och gav mig ut och joggade lite! Min förkylning efter Filippinerna vill inte ge med sig men jag känner mig ändå pigg så jag tänkte att jag skulle skrämma bort den med lite träning och än så länge känns det bra. Det är dock väldigt svårt att hitta någonstans att springa här, antingen är det berg eller så är det väldigt trafikerade gator. Jag sprang runt på en bana som var cirka 700 meter några gånger och det var faktiskt inte alls tråkigt. På ena sidan är där Hong Kong med alla skyskrapor och på andra sidan är där fantastisk fin natur, så det tillsammans med musik så gick det alldeles utmärkt. Långsamt men bra! Ska försöka få in någon slags kontinuitet med träningen och hålla mig frisk från och med nu hade jag tänkt.

Och för er som är trötta på snö och kyla i Sverige så kan jag meddela att ni befinner er på fel ställe. Jag sprang i enbart kortärmad och tights och det var nästan för varmt! Tur att det blåste lite så det inte blev outhärdligt ;)



Nu ska jag snart kila över till Stina och fixa käk och sen blir det plugg. Ikväll ska jag på en föreläsning som ska handla om karriär inom investment banking, ska bli kul! XO

1 kommentar:

  1. Bra att det går att träna även i Hong Kong! Jag hoppas att du blir helt frisk snart så att du kan fortsätta träna lite, då kommer du hålla dig frisk resten av terminen ;) kram!

    SvaraRadera