lördag 4 februari 2012

Big bowl feast

Kommer ni ihåg att jag var på en tillställning som min byggnad som jag bor i anordnade för ett tag sedan? Den som jag antar ska motsvara en hederlig svensk sittning? Jag hade valt svensk sittning alla dagar i veckan ;)

Personlig biljett och kvitto på betalning är regel här. Mitt nummer, 0912, gav mig faktiskt en riktigt fin vinst. Jag vann högtalare som jag kan ha till datorn på rummet, superbra!

Här är den stora skålen. Inte alls som hot pot. Detta var nästan vidrigt. Bara lukten gjorde mig illamående. Allt låg i någon slags sky som gjorde att allt smakade likadant och smaken var inte alls god. Men mina bordskompisar, alla lokala studenter eller kineser, verkade gilla det och hade diverse ljud för sig hela tiden när de åt. De smaskade, rapade rakt ut och spottade ut ben från köttet till höger och vänster. Märks det att jag inte tyckte detta var speciellt trevligt? Allt runt omkring var dock bra, annorlunda instrument som spelades och dansuppvisning bjöds det bland annat på. En speciell upplevelse ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar