söndag 19 februari 2012

Bilder från veckan som gått

Nu är vi nog ute och gör Singapore osäkert när detta inlägg kommer upp. Tänkte dela med mig lite av veckan som gått i bilder, kan väl vara trevligt?

I måndags var vi uppe i International Commerce Centre, vilket även är känd som världens fjärde högsta byggnad med sina 484 meter över marken. På 118:onde våningen ligger en bar, Ozone, som självklart har en helt fantastisk utsikt över Hong Kong. Jag fick lock för mina öron både en och två gånger på vägen upp, man fick även byta hiss en gång för den gick inte hela vägen upp. På bilden är föresten en av många alla hjärtansdag utsmyckningar som var i köpcentrat på de nedre planen. Detta är riktiga rosor, gissa om det doftade underbart!

Den absolut bästa drink som jag någonsin druckit. Tänk hallon, så otroligt gott!

Alla drinkar var extremt välgjorda och ingen var missnöjd. Ett minus, priset. En kostade 143 HKD, vilket är typ 135 svenska riksdaler.

Ett fint gäng och dess drinkar. Har ni vägarna förbi? Alltid värt ett besök!

På alla Hjärtans dag åkte vi och åt tacos på ett ställe vid TST (Tsim Sha Tsui) och det var väldigt gott efter alldeles för många veckor utan tacos. Det finns inget som slår hemmagjord tacos men detta var inte långt efter.

I onsdags var vi på Svenska Handelskammarens 49:onde cocktail party med Young Professional. Det var mingel med väldigt blandat folk från alla världens hörn.

Sen har veckan även gått i pluggandets tecken. I onsdags hade jag rollspel i min kurs Managing the Chinese Organization, väldigt roligt att se på de andra gruppernas tolkningar. I fredags hade vi vårt första mandarin quiz. Det var.. intressant. Tre delar var väldigt lätta och de andra tre delarna var i princip omöjliga. För er som har läst mandarin så förstår ni nog vad jag menar med omlöjligt om jag säger initials och finals. He-rr-eg-ud. Alla ljud och sätt att säga olika bokstäver på i princip samma sätt, det är nästan så man ger upp. Men det är roligt med tecken för de kan man gå på stan och rätt som det är så kan man se ett tecken som man kan. Än så länge kan jag prata en väldigt basic dialog men det går framåt!


Så, det är lite av vad veckan har haft att bjuda på. Just det, jag har även spelat squash mot Rasmus, och det i princip dödade mina ben. Kunde nästan inte gå dagen efter, men det är härligt ;) Hoppas ni haft en bra vecka!

1 kommentar:

  1. De där drinkarna ser ju helt underbara ut!!!
    Hoppas ni hade det superbra i Singapore så hörs vi snart igen på Skype <3

    SvaraRadera