tisdag 27 mars 2012

Study in my room

Hej!
Idag har jag, Carro och Stina äntligen skrivit klart vårt arbete om Sydkorea, en riskanalys i kursen Asia-Pacific Economies. Vår avslutning blev bra så hoppas läraren också tycker det. Sen under kvällen har jag suttit på mitt rum och pluggat mandarin. På torsdag är det vårt sista quiz och förra var jag inte speciellt förberedd på så tänkte göra lite bättre ifrån mig på detta.

Nu innan när jag satt i min säng och skrev av meningar på mandarin och lyssnade på alldeles för hög musik i mina högtalare kom jag på mig själv med att för första gången faktiskt tycka om mitt rum här på residence. Missförstå mig inte, jag är extremt glad för mitt singelrum, men det har ändå bara varit ett rum där jag dumpat mina saker och sovit i en alldeles för obekväm säng. Men jag antar att jag sakta men säkert börjat vänja mig och allt eftersom har jag börjat gilla mitt lilla krypin. Så det var en riktig trevlig liten stund i min ensamhet här på andra sidan jorden, tänkte bara delge det med er. Nu ska jag sova, godnatt!




2 kommentarer:

  1. Ja, det är väl inte så pjåkigt till att vara ett studentrum och så i Hong Kong!!!

    SvaraRadera
  2. Det är samma sak för mig! Det kändes först som en fängelsehåla men jag gillar det mer och mer! Synd att man ska lämna det snart... När slutar din termin och när åker du hem/kommer hem? Kram

    SvaraRadera