fredag 9 mars 2012

She's got the look

Hej, hej, hallå!
En snabb uppdatering om vad som händer här borta. Det är skola på dagarna och sightseeing på kvällarna för min del. För mor & fars del så är det sightseeing 24/7. Mycket att upptäcka och ännu mer att ta in. Igår bjöd jag dem på den där lovade middagen. Innan de bestämde sig för att åka och hälsa på mig i Hong Kong så lockade jag med att om de kom och hälsade på så skulle jag bjuda dem på middag. Eller det var egentligen lunch jag sa men nu blev det middag. Och för att göra det hela lite mer märkvärdigt så gick vi till en Michelin-belönad restaurang. De har fått sin Michelin-stämpel för sin dim sum så då var det ju givet att vi skulle testa på det då dim sum är typisk Hong Kong-mat. Det hela var väldigt gott och mycket intressant, väl värt ett besök! (Också en sak värt att nämna är kanske att det är den billigaste Michelin-belönade restaurangen i världen, hehe, bra för en student! ;))

Nu ikväll har vi varit på Roxette konsert här i Hong Kong. Jajemen, man behöver alltså flyga halva jorden runt för att se ett svenskt band uppträda., typiskt va?! Det blev ett sent beslut då biljetterna beställdes igår men de var ett väldigt bra beslut då de levererade hits efter hits!

Har även fått tre väldigt roliga besked hemifrån nu ikväll så kommer att somna med ännu ett leende på läpparna. Delad glädje, dubbel glädje - tänk på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar