måndag 5 mars 2012

Mitt nio kvadratmeter stora rum

Tänkte att det var dags att dela med mig av mitt generöda rum här på boendet i Hong Kong. Jag är en av de få som lyckligtvis fått ett singelrum så jag ska absolut inte klaga, jag älskar't! Såhär ser det ut.


Dörren rakt fram är dörren in i rummet och dörren till höger är in till det gemensamma badrummet som jag delar med två andra kineser. Jag har köpt världens finaste klänning i Singapore som hänger på dörren till höger, visst är den snygg!? Nu väntar jag bara på att det ska komma en inbjudan till bröllop så jag kan använda den, eller någon liknande tillställning. Men bröllop hade inte varit fel. Tyckte det var synd att den skulle ligga i lådan så snodde lite inspiration från en kompis som även hade sin fina klänning hängande framme.

Här är andra änden av rummet. Jag bor på 11:e våningen med fönstret in mot innergården. Undra vad det kan vara i kartongen uppe till vänster, kanske något till Albin?!

Mitt skrivbord. Fint och städat va? Faktiskt väldigt städat för att vara mig.


När jag ändå är igång kan jag visa några fler bilder på vårt boende.

Såhär ser vårt boende komplex ut från utsidan. Detta är vägen ner mot skolan så detta ser jag varje dag på vägen hem från skolan som ligger fem minuters gång söder om boendet. Jag bor i det ena huset till vänster och har världens utsikt över Hong Kong från köket.

Det finns 11 olika byggnader och jag bor i Hall 5. Det är utsmyckning XL som gäller i entren och detta var inför Alla Hjärtans Dag.

Inne i entren sitter där en vakt 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Man måste ha ett ID kort för att komma in och bor man inte i byggnaden måste man registrera sig och det är bara besökstider mellan 07-24, sen kommer de och knackar på dörrarna till de som inte checkat ut. Säkert? Ja. Lite överdrivet? Bara lite.


Sådär ja, det var lite om hur det ser ut på boendet. Är det något mer som ni är nyfikna på att få se?

1 kommentar:

  1. Ser ganska mysigt ut fast det är litet :)
    Bröllop, kanske dags för Emma och Kristoffer snart?? :)

    SvaraRadera