lördag 17 december 2011

Student Residence

Efter ett utsökt julbord igår med allt från älghjärta till Jansons frestelse så har jag ännu inte fått tillbaka suget efter mat, fortfarande mätt som en plätt. Det var väldigt trevligt och superkul att träffa alla såhär innan jul.

Igår fick jag även mail angående mitt boende på campus i vår. Jag fick, till min stora lycka, ett singelrum! Singelrummet är på 9 kvadratmeter så det är inget lyxboende direkt men alternativet var dubbelrum på 13 kvadratmeter. Det verkar även som om jag kommer bo på våning 11 av 13, vilket kommer vara riktigt högt upp!

En av dessa byggnade är kanske mitt blivande hem i Hong Kong

Jag fick även se mitt preliminära schema för våren. Det såg helt okej ut men en kurs som jag vill läsa hade de prioriterat bort på grund av att den krockade med en annan. Så det kommer nog bli en del korrigeringar väl på plats i januari. Man har två veckor på sig efter kursstart att bestämma sig för vad man vill läsa så det är ingen brådska.

Nu ska jag återgå till skidorna på tv, trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Så skönt med eget rum! (det fick jag med!) och bra att du sprungit lite! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Matilda!
    Jag vet att du har varit aupair, jag funderar just nu själv på att ta ett sabbatsår från studierna nästa år och själv vara aupair i USA. Vad tyckte du om din tid där och hur var allt/Culture care i allmänhet?
    /Johanna

    SvaraRadera