torsdag 15 december 2011

Lägesuppdatering

Godkväll!
Nu har jag legat på latsidan här några dagar så nu kommer en snabbuppdatering av de gågna dagarna. Helgen var väldigt trevlig med mysiga små inslag. På lördagen var det födelsedagsfirande/hejdåparty för en kompis som ska åka på utbyte i vår och kvällen avslutades på en klubb inne i stan, mycket kul. På sönsdagen hängde jag med Emil hela dagen. Vi började med julmarknaden på Skansen där vi provsmakade i princip allt som gick att provsmaka och köpte det som var gott. Sen fortsatte vi in mot stan och gick i lite affärer.

Fontänen utanför Konserhuset vid Sergelstorg

Sen fortsatte vi mot Globen där vi var på luciatåg som var väldigt bra. Måste försöka komma i julstämning på något sätt såhär i de snö-fria dagarna innan jul och det lyckades vi verkligen med på denna konserten, underbart!

Luciatåget i Globen

I veckan har jag mestadels planerat inför min avresa, både till Skåne över jul/nyår och inför Hong Kong i januari. Det är en del som måste fixas som man kanske inte tänker på och min lista är ganska så lång. Men några punkter har jag lyckats avverka.

 NK's ena skyltfönster, söt bläckfisk

Idag har jag varit i skolan och jobbat med en inlämningsuppgift som vi ska försöka hinna bli klara med innan jul, dock ser det ganska så mörkt ut. Har även sagt hejdå till L som ska åka iväg över jul och som jag inte kommer se förrän i maj då båda ska på utbyte. Och i tisdags sa jag hejdå till E som ska till andra sidan jorden över jul och sen även på utbye i vår. Från att ha setts i princip varje dag i skolan kommer vi nu behöva klara oss utan varandra i en hel termin! Nästan alla kommer åka både hit och dit till våren och plugga så vi kommer ha mycket att ta igen till hösten igen.

Nu är jag hemma och har precis kollat på dagens avsnitt av Julkalendern samt fikat med lussekatt, pepparkakor och glögg. På tal om årets Julkalender så har jag bara en sak att säga - äntligen en bra som är mysig att följa! Stort like på den! Adjö för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar