söndag 20 maj 2012

Hong Kong, thank you so much!

Sitter nu i sängen med två stora väskor fullproppade på golvet och en nästan ännu mer fullproppad ryggsäck bredvid mig. Dagen som det kändes som om det var evigheter till att den skulle komma, den är nu kommen. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska sammanfatta mina fyra och en halv månad här på andra sidan jorden.

Innan jag åkte hit var jag orolig över lite allt möjligt. "Vad händer om jag inte trivs?" "Kommer jag känna mig ensam?" Det var många tankar som flög omkring och jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Nu, med facit i hand, kan jag berätta att det finns inget som jag vill ändra på! Jag har fått uppleva en helt ny del av världen, jag har fått möjligheten att bo i en av världens häftigaste stad, jag har fått äran att få umgås med de absolut finaste människorna; jag har haft den bästa tänkbara tiden som möjligt gått att fantisera om.

Mina väskor må vara fyllda med materiella ting, men den största och finaste packningen som jag tar med mig hem är alla minnen och upplevelser som jag har och det bästa av allt, det är att de blir aldrig gamla eller slitna! Men nu är det då dags att släppa taget och åka tillbaka till älskade Sverige och innerst inne längtar jag otroligt mycket, men det är lite svårt att fokusera på det när jag bara har några få timmar kvar i denna fantastiska stad.

Jag vill nu tacka för mig och hoppas att ni haft lite glädje av att läsa om min utbytestermin här i Hong Kong. Får du någon gång chansen att åka hit? Tveka inte en sekund, ta mig på mina ord att detta är något av det bästa som jag varit med om!

Hong Kong would never have been the same without you! <3


På återseende ute i världen mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Fast jag är väldigt glad över att äntligen få hem dig! ;) Trevlig resa hem, hoppas allt går som det ska!!!

    SvaraRadera
  2. aaaaaaaaaa du kommer hem!!!! :) babe <3

    SvaraRadera