tisdag 24 april 2012

En orsak till att tycka om Shenzhen

Hej!

Nu har jag kommit tillbaka efter 36 väldigt innehållsrika timmar i Shenzhen. Det hela började igår då jag och Christine hoppade på tunnelbanan och åkte med den till Shenzhen som ligger på den kinesiska sidan. Så efter 45 minuter med tuben var vi helt plötsligt i Kina.Vi tog på en shuttlebus som tog oss till det beryktade Queen's spa, dit flera andra utbytesstudenter från HK åkt tidigare under terminen. Där fungerar det som så att om man tar behandlingar och mat för över cirka 200 kronor får man stanna över där gratis, helt okej deal om man säger så.

Jag har lite bråttom nu så ska bara ge belägg till min rubrik. Jag tycker om Shenzhen därför att man till en väldigt överenskomlig summa får allt det här:

  • Två ordentliga måltider inne på Queen's Spa
  • Obegränsat med dryck och frukt
  • En säng att sova i
  • 90 minuters thai-massage
  • En väldigt bra klippning av håret hos frisör
  • Tillgång till simbassäng, bastu, bubbelpool etc.
  • Ett Mc'Donalds mål (smakar likadant som i HK och Sverige)
  • En synundersökning och ett par väldigt snygga glasögon (detta tog knappa timmen)
  • En plånbok
  • Sex mindre neccesärer
  • En finfin weekendväska/träningsbag
  • Tre par ballerinor
  • Hemlig present till Emil




Vad det kostade? 1475 svenska kronor. Glasögonen med synundersökningen kostade 460 kronor, hela spavistelsen med alla behandling och klippning, mat och rum kostade 500 kronor och resterande 515 kronor för all shopping och mat under dagen. Helt okej om ni frågar mig!

1 kommentar:

  1. Det var inte fy skam, nästan rätt bra, om man säger som så, definitivt inte kasst, så helt ok!

    SvaraRadera